THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Sunday, 4 March 2012

cuba tengok balik =='

Assalamualaikum w.b.t :)


hye ..kawan-kawan..
 hari ni nk wat coretan tentang dalam kehidupan kite. ape yang kite perlu tahu dan tengok balik ..so..selamat membace!

Bermule lah bile kite kehilangan sesuatu yg bernilai .. kite mula cari kat mane... tapi bile ia ade depan mate..kite buat macam x nampak ..langsung tak menghargainye... apetah lagi angkuh dengan ego dan keistimewaan sendiri.. Ketahuilah ...sume ini boleh hilang dalam sekelip mate... lenyap tanpa kite sedar... dan hanya DIA yang mengetahui..dan mengatur segalanya tentang urusan kite...

SO,janganlah jadi macam kunang-kunang yang tau dia jelah yg boleh keluarkan cahaya...tapi bile muncul bintang dye malu dan terus hilangkan diri... dan mule lah bintang rase bangga dan megah dengan keistimewaan dirinya... tibe-tibe muncul lah bulan dan akhirnya bila muncul mentari bulan pun lenyap.... bagaikan inilah kite...


jom kite pikir sejenak same-same,

Pernah tak kite tepikir dan terlintas
       di fikiran yg kite ni sebenarnye..
      banyak menyakiti hati insan...
             dan kite saling memerlukan diantare satu same lain?

sedar tak kite
 yang kite sering buat insan lain menitiskan air mate ,
 hanya dengan satu perkataan 
seseorg juga boleh berubah air muke nye?

cuba bayangkan..
andai kite ade kat tempat dorang yang slalu sgt kite sakiti..
yg selalu menitiskan air mate..
dan selalu ingin dihargai..
bukan banyak pun..
sikit pun dah cukup sebnrnye untuk wat org lain tersenyum..

sekarang tanyelah diri masing-masing,


pernah ke kite ucap "terima kasih" atau "thank you"
        bile ade org yang selalu tolong n bantu kite?

pernah ke kite ckap baik-baik 
           dengan org yg syg dan hormat kite?


Ingatlah kawan-kawan sebelum hari kemudian...
ketahuilah..sememangnye orang yg ade kat sisi kite pasti akan pergi dan tak kan kembali lagi..
mase tu..ke kite baru nk tehegeh-hegeh nk menangis?
nak hargai...
tak payahlah..
dah telambat..
mintak maaf jelah banyak-banyak..


sekian..




0 comments: