THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Tuesday 6 March 2012

SYOKKKNYA PAHALA FREEEE ! ! ! ! !




Assalamualaikum akhi dan ukhty sayang ^^ Heeeeeeeeeee... Hari ni adha nak ajak kita semua dapatkan PAHALA FREEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!! ^^ Haaa.. sape yang tak nak pahala free kan?? Amboi, kalau ada MEGA SALE ke, DISCOUNThebat ke, ramaiiiii je beratur yea?? Ini pahala untuk akhirat nanti, Allah nak bagi FREE pon takmau?? Ihh ihh.. Haa.. nak tau PERKARA SENANG yang boleh kita buat untuk dapatkan pahala dengan MUDAH, TERAMAT MUDAH, TERSANGAT MUDAH, dan PALING MUDAH? jom jom.. teruskan baca ^^


Haa.. Perkara pertama yang tak semua orang sedar, perkara ni mungkin slalu kita buat, tapi kita tak tahu, rupa-rupanya, kita dapat pahala FREE. apa tu?? hehe.. Yang pertama,MEMANDANG IBU BAPA. Haaa.. yang ni semua boleh dapat dengan mudahnya. Kepada sesiapa yang sudah kematian ibu bapa, cukup dengan mengingati mereka, sampaikan doa kepada mereka, pahala bukan sahaja kamu yang dapat, tapi arwah ibu bapa kamu juga akan dapat :) 


Haa.. nombor dua, apa dia erk?? heheh... MEMANDANG AL-QURAN. Alahai.. senangnya dapat, pandang je pon dah dapat pahala, apatah lagi membacanya. Bahkan setiap satu huruf diberikan ganjaran 10 pahala. Haa.. tak nak lagi? Rugi2... Sape yang tak rebut sangatlah rugi..


Haaa.. apa lagi satu?? Hihihi... MEMANDANG KA'BAH. Alamak!!! Macam mana nak pandang??? Jauh tu!!! Jangan bimbang.... padahal SENANGGGGGGGGGGGGGGLAH sangat nak pandang ka'abah. Meh  bagi contoh. Kalau kamu bercinta, kalau nak lepaskan rindu kat kekasih, amboi2.. kalau tak dapat pandang KEKASIH kamu, pandang BUMBUNG RUMAH pon jadiiiiiiiiiiiiilah.. ye tak?? haha... samelah, kalau tak dapat tengok yang real, tengok GAMBAR pon jadiiiiiiiiiilah.. dah dapat pahala free. Daripada tengok gambar-gambar artis terdedah sana terdedah sini, pastu dapat DOSA KERING, baik pandang gambar ka'bah.. tenang je hati..ye tak??

Haa... lagi satu.. yang ni memang selalu kita dengar. SENYUM. Haa.. semua orang tahu kan, SENYUM ITU SEDEKAH. Pahala sedekah pulak tak akan terputus walaupun kita telah mati. Sabda Rasulullah SAW "apabila mati seseorang anak adam itu .. maka akan terhenti segala amalanya kecuali 3 perkara iaitu sedekah jariah, ilmu yang memberi guna, doa anak – anak yang soleh” Haa.. bukannye susah pun nak dapat pahala. Senang je. Senyum banyak2 skit ^^ 



Nak lagi PAHALA FREE??? Boleh.. ada lagi ni ^^ Hehe.. Senanggggggggggg sangat. Sabda Rasulullah SAW "Kamu tidak akan dapat masuk Syurga sehinggalah kamu beriman, dan kamu tidak dianggap beriman selagi tidak menjalinkan kasih sayang sesama kamu. Mahukah kamu aku ajarkan satu perkara yang sekiranya kamu lakukan, akan dapat menjalinkan kasih sayang sesama kamu? Sebarkanlah ucapan salam di antara kamu."
Hah!!! BAGI SALAM je ada fadhilat yang begitu besar??? SubhanAllah.. 

Haa.. senangkan? ISLAM AGAMA YANG MUDAH :) Betapa mudahnya nak dapat pahala.. Tapi kadang-kadang kita tak nak dan malas ambil tahu. Padahal, dalam tak sedar, kadang2 kita buat PAHALA FREE rupanya ^^ Allah Maha Pengasih dan Penyayang.



Nak lagi pahala free.. senang!!! MUDAH!!! sebarkan je kat orang lain tentang artikel ni, tak pun tentang ilmu-ilmu yang bermanfaat ^^ tak susah pun kan? "Sampaikanlah pesananku walaupun satu ayat.
Sesungguhnya apabila matinya seseorang anak Adam itu, hanya 3 perkara yang akan dibawanya bersama :
1) Sedekah/amal jariahnya.
2) Doa anak²nya yang soleh.
3) Ilmu yang bermanfaat yang disampaikannya kepada orang lain.

Ingat tu!! ^^ Apa lagi?? JOM BERDAKWAH! Assalamualaikum.. 

0 comments: